Mikor jön el az idő egy marketing audit elvégzésére? – 5 árulkodó jel

Az üzleti világban nincs megállás, hiszen a piac folyamatosan változik, a verseny egyre élesebb, az ügyfelek igényei pedig napról napra alakulnak. Ahhoz, hogy egy vállalkozás lépést tudjon tartani, időről időre meg kell vizsgálnia, hogy a marketingtevékenysége valóban a megfelelő irányba halad. Erre is figyel a marketing és SEO audit elvégzésénél a Dog and Pony ügynökség. Honnan tudjuk, mikor jött el az idő egy marketing audit elvégzésére?

Íme 5 árulkodó jel, ami nem hagy kétséget! Az első jel a csökkenő eladások száma és gyengülő eredmények. Ha azt tapasztalod, hogy az eladások visszaesnek, a kampányok nem hozzák a várt eredményeket vagy a megtérülés (ROI) folyamatosan romlik, akkor biztosan ideje átfogó marketing auditot végezni. Ilyenkor meg kell nézni, hogy a használt csatornák, üzenetek és stratégiák valóban illeszkednek-e a piac és a célközönség jelenlegi igényeihez.

A másik árulkodó jel a régóta nem frissített marketingstratégia. Ha a céged marketingstratégiája évek óta ugyanaz és nem vett figyelembe új trendeket, platformokat vagy fogyasztói szokásokat, akkor itt az idő a változásra. Az online világ dinamikusan fejlődik, ami tavaly működött, az ma már könnyen elavult lehet. Egy marketing audit friss szemmel vizsgálja meg az eddigi stratégiát és feltárja a fejlesztési lehetőségeket.

Most pedig megismerjük a további stratégiákat is!

Ilyen például az elszigetelt marketingcsatornák megléte. Ha azt látod, hogy az egyes marketingcsatornák (például a weboldal, közösségi média, e-mail marketing) külön utakon járnak, nincs összhang vagy átgondolt rendszer közöttük, akkor marketing auditot kell kérned. A sikeres marketingkampányok alapja az integráció, hiszen minden csatornának egymást kellene erősítenie, nem pedig külön-külön működnie.

A következő a stratégiák sorában, ha valami nem világos és nem jól működik. Ha a kampányok után csak találgatni tudsz, hogy miért sikerült vagy miért buktál el egy-egy akciót, az komoly probléma. A jól elvégzett marketing audit segít tiszta képet kapni arról, melyik eszköz, csatorna és üzenet hoz valódi eredményt és mi az, ami csak viszi a költségvetést.

Végül megemlíthetjük a problémák sorában azt is, ha a versenytársak lehagytak bennünket. Ha azt látod, hogy a versenytársaid egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból, miközben a márkád háttérbe szorul, akkor nem kérdés, hogy audit kell! A marketing audit nemcsak a saját tevékenységedet elemzi, hanem a versenytársak stratégiáit is figyelembe veszi, így segít megtalálni, hol tudsz előnyt kovácsolni.

Ha úgy érzed, hogy valami nem stimmel, akkor bízz meg az audittal profikat!

Egy marketing audit sokrétű folyamat, ami tapasztalatot, szakértelmet és objektív rálátást igényel. A Dog&Pony marketingügynökség ebben nyújt profi segítséget. A csapat alaposan átvilágítja a jelenlegi stratégiát, feltárja az erősségeket, gyengepontokat és rejtett lehetőségeket, majd kézzel fogható javaslatokat ad a fejlődéshez. Legyen szó új kampányok indításáról, stratégiaváltásról vagy a meglévő rendszer optimalizálásáról, az ügynökség mindig az ügyfél céljaihoz igazítja a megoldásokat.

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás